رواية ولكنها لي الفصل العاشر 10 بقلم حور حمدان

رواية ولكنها لي الفصل العاشر 10 بقلم حور حمدان

 

10


محمد.. انتي طالق يااعتماد 


اعتماد بشهقة... تاني يامحمد حرام عليك انت بتعمل ليه كدا 


ضر'بها محمد بالقلم لتاني مره وقال.. حرام عليا انا طب وانتي مش حرام عليكي اللي بتعمليه في البت ولا اي ياشيخه بدل متحضنيها وتعامليها زى بنتك عاوزة تسم'يها تعرفي اني اما قولت قدامها اني عاوز اتجوز عليكي قالتلي اي







قالتلي.. لا يابابا مينفعش تعمل كدا مهما كان بينكم عشرة غير انها والله طيبة ونا مش زعلانة منها بالعكس مسامحها وبحبها كمان انا بس عوزاها تعاملني زى بنتها مش اكتر انا اتحرمت من ماما وعشت اسوأ ايام حياتي مع مرات بابا مشتكتش ولا اتكلمت بجد بتمني انها تعاملني حلو 


بص محمد ع ديب وقال.. قالتلي انها بتحبك بس تعرف هيا خساره فيك والله ولعلمك هتطلقها ولو موافقتش هيبقا مابينا المحاكم 


ديب.. طلاق مش هطلق ولو بعدتها عني هطلبها ف بيت الطاعة


بص محمد ع ديب واعتماد اللي كانت واقفه منهارة من العياط 


محمدد.... انا سايبلكم البيت وماشي 

ــــــ 

ــــــ 


ف الوقت دا سيلا كانت بتتسحب ودخلت الاوضة واخدت قمر وخرجت بدون محد يحس بيها لان شقة اعتماد شقتين مفتوحين ع بعض 


بعد مرور حوالي ساعه باب الشقة اللي روح قاعده فيها خبط قامت تفتح 


روح.. مين 


سيلا.. انا سيلا ياروح افتحي متخافيش


روح.. قمر معاكي 


سيلا.. اه وبابا طالع ورايا اهو


روح.. تمام وفتحت الباب دخلت سيلا علطول وعيونها مدمعة


روح.. فـ اي ياسيلا حصل اي 


سيلا.. هدخل بس انيم قمر ع السرير واخرج احكيلك وبالفعل دخلت تنيمها 


دخل محمد الشقة ومتكلمش ولا كلمة دخل ع اوضة من اللي موجودين علطول


روح قعدت بإستغراب من شكلهم... بعد خمس دقايق خرجت سيلا من الاوضة وقعدت وهيا بتتنهد تنهيدة طويله قالت 


سيلا.. بابا طلق ماما


روح بصدمة.. تانييي 


سيلا.. وضربها كمان قالها كلام صعب وحكتلها ع كل الكلام 







روح بحزن.. انا السبب بجد اسفة 


سيلا... وانتي اي ذنبك ياروح بالعكس انا اللي اسفة ع كل حاجه ماما عملتها معاكي بجد اسفة


روح... طنط اعتماد بعتبرها زى ماما ومش زعلانة منها 


قاطع كلامهم خروج محمد من الأوضة وهوا دايخ


جريت عليه روح وكذالك سيلا 

سيلا لـ روح.. روحي هاتي مياه بسرعة 


روح.. حاضر وجريت ع المطبخ جابت المياه وخارجه لقيت سيلا بتصرخ وقاعده ع الارض بتفوق ف محمد 


روح وهيا بتقعد جمبها وتحاول تفوق فيه بس مفيش فايده.. اتصلي ع الاسعاف بسرعه ياسيلا 


سيلا.. حاضر حااضر وبالفعل اتصلت ع الاسعاف واتنقل محمد ع المستشفى 

بعد وقت خرج الدكتور وقال بحزن اشتباه جلطة


قعدت سيلا تعيط وروح جمبها بتحاول تهون عليها ف الوقت دا صحيت قمر وقعدت تعيط 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

ف البيت عند اعتماد كانت قاعده بتعيط وتندب حظها 


تاليا.. ياماما خلاص بقا حرام عليكي مش كدا 


اعتماد.. انتي كمان هتقوليلي حرام عليكي ابوكي طلقني لتاني مره ياتاليا اعمل ايي 


تاليا.. هوا انا جايه يومين ارتاح عندكم اتعب اكتر دا ايي الهم دا بس ياربيي


اعتماد بصتلها وقالت.. تصدقي انك معندكيش د'م امشي من وشي

.... 


ف المستشفى 


سيلا بصت ع روح اللي اصلا تعبانة جدا وطاقتها بدأت تخلص.. هاتي قمر ياروح هنزل اتمشي بيها شويه واجيلك 


هزت روح راسها بمعني تمام بعد شويه كان ديب واقف قصاد روح وماسك ف دراعها بعصبيه وبيقولل... يتبع 


#يُتبع

#البارت_العاشر

#ولكنها_لي

#حور_حمدان


            الفصل الحادي عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×